Wednesday, September 30, 2009

perasaan ini kembali lagi..

hari ini kumulakn dgn langkah yg tenang.walaupun semlm, aku sangat bercelaru..memikirkan apa yg telah berlaku pada diri ini.Ya Allah, kau berikanlah petunjuk pada diriku. Berikanlah ketenangan pada hati ini..hati ini seolah-olah dihentak dengan batu..menekan dan terus menekan.aku keliru, betulkah apa yg kulakukan selama ni?adakah penantian ini akan terjawab..semalam aku pergi ke putrajaya untuk mendapatkan kepastian tentang proposalku tapi hampa..masih belum diluluskan..tidak mengapa.aku pergi bersama Aina, Ejoe dan juga Napisah..walaupun mentari terik di kepala, aku masih gelak tawa..sebenarnya tawa yang berpura-pura..aku tidak mampu untuk menyembunyikan apa yg terpendam di hati ini..terpancar juga di mukaku tentang kekeruhan itu.aku masih berjalan-jalan di putrajaya tu..mengambil gambar dan mcm-mcm lagi..Alhamdulillah, agak lega sedikit.aku menunaikan solat Asar di masjid putrajaya..tenang sangt.tak pernah aku merasakan seperti itu..aku termenung seketika..seandainya ketika itu aku berada di masjid Nabawi ataupun di Madinah, alangkah bahagia hati ini..sangat tenang.tidak mahu aku tinggalkan tempat itu..dan dalam sembahyang, sempat aku berharap sesuatu..selepas menunaikan solat, Napisah menegur aku, kenapa muka aku nampak seperti orang yang redha..aku hanya tersenyum..biarlah jawapan itu hanya diketahui oleh aku dan Yang Maha Esa..mungkin itu yang terbaik..dua tahun yang lalu, perasaan yang sama pada hari ini...arghhhh...tidak mahu aku ingat lagi peristiwa hitam itu..biarlah ianya mengalir..berlalu begitu sahaja..

No comments:

Post a Comment