Wednesday, April 8, 2009

tiada lagi sinar ceria

Tika ini, saat ini..aku masih belum tidur..mgkin normal je bgi org lain tpi tdak bgi aku..selalunya jam 10 aku sudah tdo..tapi mlm ni, ntah mengapa..jam dah menunjukkan 1.07 pagi..tapi mata ini masih belum mahu lelap..byk perkara yg aku fikirkan..diri, pelajaran, keluarga..mcm2 lagi..pendek kata, ms depan aku..kalau mengikut pembacaanku sebelum ini, tak elok kalau kita fikirkan ms depan kerana itu semua sudah tersurat di a'rasy..namun, aku hanyalah insan biasa..sentiasa berfikir dan berfikir..bkn aku ingin mengeluh cuma sekadar melegakan fikiran..sekrg2nya dengan coretan ini, aku sedikit lega..Angin malam sepoi2 meniup rambutku yg kusut..sekusut fikiranku..pusingan kipas kuperhatikan satu persatu..aku ingin mencari ketenangan..tiada tempat utk aku mengadu..tiada tempat utk aku bersandar..apa maknanya semua ini? Kulihat wajahku di cermin, tiada sinar ceria lagi seperti dulu..mengeluh..itu saja yg aku mampu..aku duduk termenung..apa yg difikirkan aku pun tak tahu..saat ini, mmg aku kesunyian..aku keseorangan..tiada lgi insan2 yg selama ini di sisi..bila melihatkan gambar kwn2 di Hay Resort, aku sedikit kesal..namun, ini bukan yg kuminta..

1 comment:

  1. cari lah teman yang selalu ada di sisimu..
    mereka masih menerimamu...
    ramai insan2 yang masih menyayangimu..
    mungkin dirimu keliru, silap perhitungan tetapi sedarlah setiap insan ada kekhilafannya sendiri..

    ReplyDelete